Falkenbergs Simklubb
Glädje Respekt Ärlighet Kvalitet
Baby och Minisim i Falkenbergs Simklubb
Ankagruppen 2020

Falkenbergs simklubb har baby- och minisimskola på Klitterbadet och på Hälsa & Rehab. Baby-och minisimskolan leds av kunniga och engagerade instruktörer godkända av Svenska simskoleförbundet och/eller av Svenska Simförbundet.

Hos oss är babysimskolan simundervisning samt träning i vattensäkerhet och vattenrespekt men också en mysig stund för barn och föräldrar. Vi ser varje barn som en individ och försöker alltid anpassa övningar och instruktioner så att just ni och ert barn får ut mesta möjliga av kursen. Vill ni kan ni sedan fortsätta i vår populära minisimskola.

I minisimskolan fokuserar vi på att barnen ska vara trygga i vattnet och ha roligt för att på bästa möjliga sätt tillgodogöra sig simundervisningen. När barnet är redo och moget flyttar vi det till lämplig simskolegrupp, ett minisimbarn behöver alltså inte nödvändigtvis börja i första nivån på simskolan utan vi placerar barnet efter kunskapsnivå i dialog med er föräldrar.

Falkenbergs simklubb arbetar med Svenska Simförbundets "simlinje".

Babysim går över 9 veckor med 2 kursstarter under vårterminen (januari och mars) och 1 under hösttermin.
I minisim erbjuder erbjuder vi under vårterminen 16 kurstillfälle med start i januari och slut i maj; höstterminen har 12 tillfälle med start i september och slut i december.

Nyheter från föreningen
Falkenbergs Simklubb, 28/02 09:46